Agencja
interaktywna
widziec wiedziec opinia

„WIDZIEĆ / WIEDZIEĆ” - wybór najważniejszych tekstów o designie.  

Obojętnie czy interesujesz się designem czy nie, wiesz co się Tobie podoba a co nie. Zdaje Ci się, że wiesz co jest ładne a co brzydkie. Pamiętaj jednak, że osobiste upodobania nie powinny decydować o tym, jak wygląda Twoja firma, produkt, strona WWW, ulotka, etykieta czy logo Twojej firmy. O gustach klientów się nie dyskutuje, ale o designie my bardzo chętnie.

Recenzja książki pt. „WIDZIEĆ / WIEDZIEĆ” Wydawnictwo Karakter, Kraków 2015

Co w treści? 

Książka stanowi zbiór najważniejszych artykułów z ostatnich 100 lat na temat designu. To swego rodzaju biblia designu dająca wyobrażenie skąd biorą się fantastyczne pomysły, koncepcje, wizje, trendy, style, techniki i jak bardzo są przemyślane przez ich twórców.

To literatura potwierdzająca, że nie każdy dobry grafik jest dobrym projektantem, nie wspominając tych, którzy przypisują sobie miano grafika/projektanta z powodu umiejętności obsługi programu graficznego.
Nie zostaje się pisarzem tylko dlatego, że umie się obsłużyć maszynę do pisania lub edytor tekstu.

Projektowanie otacza nas z każdej strony. Wiele firm nie rozumie, po co płacić za dobry design, dopóki nie zastanowi się nad tym, co miało wpływ na wybór produktów, z których korzysta. Powodzenie największych marek jest ściśle związane z tym, jak są zaprojektowane.

Ulubione cytaty

  • „Jedyne, co może zirytować bardziej niż zapomnienie lub zignorowanie cię przez następne pokolenia, to przyglądanie się jak powtarzają twoje głupie błędy” – Jeffery Keedy
  • „Styl z gatunku „To mi się podoba” znaczy „jestem idiotą”” – Jeffery Keedy
  • „Jedynym celem projektowania jest harmonijne uporządkowanie potrzeb funkcjonalnych” - Tschichold

Dla kogo? 

Projektanci, studenci ASP, graficy, managerowie podejmujący decyzje o tym co jest ładne a co nie ;)

Plusy

  • Historia designu - zebrane ostatnie 100 lat
  • Ładne wydanie, dobra czcionka
  • Jasny podział tematów, szeroki tematycznie i ekspercki charakter książki.
  • Znakomita książka o designie.
  • Gotowa do pożyczenia dla klientów HONKI. 

Minusy

Raczej brak. Treść zgodna z oczekiwaniami.

Autor: MR