Agencja
interaktywna
Nie każ mi myśleć Steve Krug

„Nie każ mi myśleć”, czyli o życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych.  

Funkcjonalność rządzi Internetem i życiem codziennym. Jeśli coś nie jest łatwe w użyciu irytujemy się i rezygnujemy z używania. Steve Krug podpowiada, czytelnikowi jak myśleć i jak pracować, aby to co tworzymy było łatwe w użyciu.

Kilka słów o książce pt. „Nie każ mi myśleć” (z ang. Dont’t Make Me Think : A Common Sense Approach to Web Usability). Autor: Steve Krug

Co w treści?

Autor w dowcipny i przystępny sposób opowiada, jak prowadzić proces produkcji funkcjonalnych i użytecznych serwisów WWW oraz aplikacji unikając najbanalniejszych błędów.

Poznajemy główne etapy produkcji, oczekiwania osób zaangażowanych w projekt, sposób optymalizacji projektu oraz sprawdzenia jego użyteczności.

Pan Steve Krug przygotował też bardzo zabawny i pouczający komiks opisujący realizację przykładowego projektu.

Co ciekawe, raz na 10 lat trafia się w HONKI projekt idealnie odpowiadający opisanej w książce sytuacji. Wtedy staje się to mniej zabawne ;)

Ulubione cytaty

„Dlaczego to, czego szukasz, odnajdujesz zawsze na samym końcu? Ponieważ po znalezieniu przestajesz poszukiwać.” (zagadka)

„My nie wybieramy optymalnie. My zadowalamy się.” (tytuł)

„Nie ma znaczenia, ile razy musisz kliknąć, pod warunkiem, że każde kliknięcie jest wyborem dokonanym jednoznacznie i bez chwili zastanowienia.” (drugie prawo funkcjonalności KRUGA)

„Wyrzuć połowę słów z każdej strony, a potem połowę z tego co zostało.” (trzecie prawo funkcjonalności KRUGA)

„Prezesowi witryna podoba się, jednak życzy sobie, aby wszystko było dwa razy większe…i gotowe na targi rozpoczynające się w przyszłym tygodniu.” (słowa wypowiada Szef projektu)

„Ludzie nie lubią menu rozwijanych. Mój ojciec nawet nie zainteresuje się witryną, jeśli ta zawierać będzie menu rozwijane.” (słowa Boba programisty)

Dla kogo?

Managerowie odpowiedzialni za projekty internetowe, decydenci, właściciele firm, Project Managerowie w agencjach zajmujących się projektami WWW i aplikacjami.

Plusy

Jest taaaaka cienka (210 stron), abyś był w stanie ją przeczytać. Jest dowcipna, życiowa i zawiera podstawowe wytyczne dotyczące projektów internetowych.

Minusy

Raczej brak. Treść zgodna z oczekiwaniami.

Gotowa do pożyczenia dla klientów HONKI.