Agencja
interaktywna
Serwis www RWD

Serwis www RWD  

Responsywne strony internetowe (Responsive Web Design) to takie, których wygląd automatycznie dostosowuje się do rozmiaru okna urządzenia. Od 2 lat w HONKI wszystkie produkcje opierają się na tym standardzie.

Jakie są korzyści z wdrożenia strony responsywnej?

1. jeden adres www (nie ma konieczności wykupienia rozszerzenia www.nazwa_domeny.mobi lub tworzenia poddomeny np. www:m.nazwa_domeny.com),
2. tworzona jest jedna treść a najlepsze systemy CMS udostępniają bardzo łatwe zarządzanie stroną WWW i optymalizację grafiki na urządzeniach mobilnych,
3. wykorzystywany HTML5 obsługuje poprawnie najważniejsze urządzenia dzięki wsparciu producentów kluczowych na rynku przeglądarek internetowych,
4. kaskadowy arkusz stylów CSS3 i 4 powoduje, że strona nie tylko znakomicie wygląda, ale też się idealnie dopasowuje do urządzenia użytkownika.

Jak się zarządza stroną w wersji RWD?

Dokładnie tak samo jak klasyczną stronę WWW, jeśli system zarządzania treścią zawiera mechanizmy optymalizacji pracy i wyświetlania treści. Kluczowy problem, z jakim mamy do czynienia w wersjach na urządzenia mobilne, to optymalizacja grafik. Powinniśmy zadbać aby ich wczytywanie nie trwało za długo i nie narażało użytkownika urządzenia na wysokie ceny połączenia z Internetem.
System rekomendowany przez nas to PageEditor 4.0: www.pageeditor.pl

Jak Google ocenia (indeksuje) strony responsywne?

Idealnie, wręcz rekomenduje i premiuje tych twórców, którzy stosują responsywność w swoich projektach. Już w 2012 roku Google niejako wbrew rekomendacji Jacob Nielsena (guru usability) wskazywało nową drogę, jaką jest responsive desing. Cytując Google:
„Google rozpoznaje trzy konfiguracje witryn zoptymalizowanych pod kątem smartfonów:
1. Witryny responsywne – na potrzeby wszystkich urządzeń witryna ma jeden zestaw adresów URL, z których każde urządzenie pobiera taki sam kod HTML, a sposób wyświetlania strony na urządzeniu zależy od CSS. Google zaleca tę konfigurację. (…)”
Więcej informacji i wytycznych z Google na: https://developers.google.com/webmasters/smartphone-sites/details

Dane rynkowe

  • W rosku 2014 strony RWD stały się standardem. Powstają nie tylko strony firmowe w oparciu o standard RWD, ale również portale i ministrony promocyjne.
  • Udział urządzeń mobilnych rośnie w tempie znacznie większym niż urządzeń stacjonarnych co obrazuje infografika .
  • Bazując na raporcie agencji Gartner z 2013 roku, światowa sprzedaż telefonów w drugim kwartale 2013 roku wyniosła 435 milionów sztuk, czyli wzrosła o 3,6% w odniesieniu do tego samego okresu sprzed roku i stanowiła 51,8% sprzedaży wszystkich telefonów komórkowych.
  • Udział urządzeń mobilnych w statystykach korzystania z Internetu rośnie z roku na rok i aktualnie wynosi od 10-30% w zależności od branży.