Agencja
interaktywna
m-Commerce

Sklep na urządzenia mobilne, czyli jak zrobić m-commerce  

Naturalna kolej rzeczy po wdrożeniu strony WWW optymalizowanej na urządzenia mobilnej dla BabyOno to wdrożenie rozwiązania m-commerce.

Po wdrożeniu serwisu internetowego dla firmy BabyOno, przygotowaliśmy wersję mobilną z założeniem, że przenosimy również elementy wdrożonego w 2012 roku e-sklepu.
 
Wersja mobilna nie zawiera możliwości płatności ponieważ dostępne badania rynku jednoznacznie wskazują że nie nadeszła jeszcze pora na transakcje smartfonem. Aby nie zmuszać użytkowników do zapamiętywania produktów, które wybrali, przygotowaliśmy mechanizm ułatwiający przejęcie zamówienia przez serwis WWW klasyczny i dokonania zapłaty online lub za pobraniem.

Adres serwisu: www.babyono.mobi

Cel biznesowy:
Dostępność produktów BabyOno w nowych kanałach sprzedaży.

Cel wizerunkowy:
BabyOno jak innowacyjna firma wdrażająca rozwiąznia e-biznesowe jako pierwsza w branży. 

Rezultaty:

  • niski współczynnik odrzuceń dla wersji mobilnej,
  • długi czas przeglądania serwisu,
  • duża ilość przeglądanych podstron.

Projekt zrealizowano zgodnie z dobrymi praktykami projektowania serisów WWW:
Etap 1. Projekt architektury informacji
Projektowanie rozpoczęto od analizy struktury i wybrania najważniejszych informacji z serwisu WWW w wersji klasycznej. W wersji mobilnej prezentujemy tylko kluczowe dla użytkownika mobilnego treści.

Etap 2. Prototypy kluczowych podstron.
Przygotowano makiety strony WWW a po ich akceptacji prototypy. Projektując funkcjonalności uwzględniono specyfikę nawigacji na urządzeniach mobilnych. 

Etap 3. Projekt graficzny.
Bazując na kolorystyce i szablonach przygotowanych dla wersji klasycznej przygotowano projekty szablonów serwisu mobilnego.

Etap 4. Przygotowanie plików HTML
Uwzględniając specyfikę przeglądarek mobilnych przygotowano zoptymalizowany kog HTML.

Etap 4. Wdrożenie CMS PageEditor.
Szablony HTML zaimplementowano w systemie PageEditor w taki sposób, aby osoba zarządzająca stroną klasyczną mogła wybrać jednym kliknięciem, czy ta sama treść ma się pojawiać w obu wersjach serwisu, czy tylko jednym.

Etap 5. Uruchomienie online :)

Jeśli zainteresował Cię ten temat zapraszamy do kontaktu.