Agencja
interaktywna
Inbound Marketing

INBOUND MARKETING - definicja, korzyści, przykłady.  

Prosumenci są odporni na nachalną reklamę, atakującą ich z każdego medium. Szukając informacji wiarygodnej, obiektywnej i bogatej w wartościowe treści, wertują fora, blogi i porównywarki cen. Dla marketerów takie zachowanie klientów to sygnał do zmiany klasycznego sposobu reklamy produktu, marki lub usługi.

Inbound Marketing vs Outbound Marketing

Inboud Marketing staje w swojej filozofii działania w opozycji do Outbound Marketingu jako sposobie komunikacji tradycyjnej i natrętnej. Zgiełk reklamy, jej nachalność i coraz większa dostępność sposobów blokowania reklamy internetowej – Adblock – wraz ze zmianą zachowań klientów wymusiły zmianę sposobu dotarcia do klienta.

Definicja Inbound Marketingu

W Inbound Marketingu (marketing przychodzący) stawiamy na łatwe odnalezieniu firmy w Internecie i przyjściu zainteresowanych klientów do firmy.
Wikipedia działania takie definiuje w następujący sposób: „Inbound marketing jest bezpośrednio związany z koncepcją tzw. marketingu za przyzwoleniem (z ang. permission marketing), opracowaną przez Setha Godina, zgodnie z którą, odbiorca danego przekazu marketingowego sam musi wyrazić na niego zgodę, np. poprzez subskrypcję mailową lub wyszukując dane produkty, usługi bądź informacje za pomocą wyszukiwarek internetowych. Według zwolenników tej strategii, istnieje dzięki temu większe prawdopodobieństwo, że treści reklamowe trafią do osób faktycznie nimi zainteresowanych.”

Sposoby komunikacji (techniki) w ramach Inbound Marketingu:

  • Media społecznościowe:
    • YouTube,
    • Facebook,
    • Pinterest,
    • Linkedin,
    • Twitter,
    • Blogi branżowe
    • Blog firmowy
  • Optymalizacja serwisu WWW w wyszukiwarkach – SEO i SEM,
  • Content marketing (artykuły, webinaria, podcasty, video itp.)
  • Remarketing
  • Aplikacje mobilne
  • E-mail marketing
  • Monitoring Internetu
  • Udział w rozmowach na Forach dyskusyjnych i mediach

Korzyści techniki Inbound Marketingu:

  • Długofalowe organiczne działanie, najmniej irytujące dla klientów
  • Relatywnie niski koszt pozyskania klienta
  • Oczekiwany przez użytkowników sposób komunikacji
  • W połączeniu z Outbound marketingiem wysoka efektywność działań reklamowych
  • Efektywny sposób budowania świadomości marki

Przykłady działań Inbound Marketingowych

Od 2014 roku prowadzimy działania z zakresu Inbound Maketignu. Przykład dla Cargill – marka LNB:

  • Strona WWW – aktualizacja i rozwój,
  • Newsletter  - kreacja, obsługa, wysyłka przy pomocy narzędzia Direct Sender
  • Profil Facebook – strategia, kreacja, obsługa bieżąca, reklama
  • Pozycjonowanie – działania SEM i SEO
  • Reklama w wyszukiwarce Google
  • Monitoring Internetu
  • Content marketing

Przykład dla Wiązary Burkietowicz:

  • Strona WWW – aktualizacja i rozwój,
  • Newsletter  - kreacja, obsługa, wysyłka przy pomocy narzędzia Direct Sender
  • Profil Facebook – strategia, kreacja, obsługa bieżąca, reklama
  • Pozycjonowanie – działania SEM i SEO
  • Reklama w wyszukiwarce Google
  • Blog

Zainteresowany? Wypełnij formularz lub napisz na biuro@honki.pl